Fem vaner som gjør deg til den kjedeligste kollegaen på jobb
Du kan kalle det mønstre, noe du gjør om og om igjen uten nødvendigvis et godt resultat. Vi lager vaner uten at vi tenker over om de er gode eller dårlige, de bare oppstår.
Kan du ofte krysse av på én eller flere av punktene, bør du gå i deg selv. Personer med slike uvaner når ikke frem, men skaper heller bare misnøye og aversjon:
1. Du har egne meninger, men ikke tør vise det
I møterommet er du alltid den som ikke sier noe, men som har en stygg vane til å mene mye når du kommer ut av møterommet.
2. Du smisker med alle, særlig for sjefen din.
Du bekrefter sjefens gode ide, selv om du synes den er svak.
3. Du tar æren for ideen de nettopp la frem ved å oppsummere den med egne ord.
4. Å ri prinsipper
«Vi har alltid gjort det sånn hos oss», eller «her har vi en kultur på det».
5.Den forsmådde. Når du setter en lav pris på deg selv, ikke ulikt offerrollen i ett og i alt.
Tipset må være å tørre å ha og stå for egne meninger hvis du vil henge med!
Livet med alle sine oppgaver verken kan, eller vil jeg ta fra deg. Du skal heller få et knippe velprøvd verktøy med bruksanvisning -verktøy som gjør det lettere å komme igjennom!